Mina sköna goa tofflor!

Jag virkade sockor till mig själv och jag insåg när jag väl var färdig att det var mer som tofflor, så jag vek ner kanten. Klippte ut en sula av läder och sydde på och *TADA* så hade jag ett par mockasiner!
De är varma och sköna och perfekt nu när det är kallt på golven! 
Garn: Robin DK Print (dubbel tråd)
Virknål: 5,5 mm
Mönster: Virkaholic

I crocheted socks for myself and I realized once I was finished that it was more like slippers, so I folded the leg. Cut out a sole of leather and sewed on and *TADA* I had a pair of moccasins!
They are warm and comfy and perfect now when it’s cold on the floor! 

 Yarn: Robin DK Print (double thread)
Hook: I
Pattern: Virkaholic

Här är toffl… (Here is the slip….)
Förlåt, HÄR är tofflorna! (Sorry, HERE is my slippers)
Nu är de helt klara med sula (Now they are completely finished with sole)
6 thoughts on “Mina sköna goa tofflor!

  1. Hej
    Jag brukar kika in då och då till dig, du är flitig och duktig.
    Nu när jag ser dina tofflor med sula så undrar jag var du köpte sulan? Jag har ett par stickade sockar till barnbarnet som skulle behöva samma sula som dina.

    Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

    Gilla

Kommentera

