Testat mönsterstickning…

Det gick ju så där, det var knepigt med vändningen i magic loop så det kommer bli mycket tränande på mönsterstickning. Först måste jag bara låna en bok om Bingestickning. De två yttersta mönsterraderna är Binge medan de två i mitten är nåt som jag bara kluddade ihop.

Garnet är Novita 7 Veljestä (grått + rött), Viking of Norway SportsRagg (svart) och jag stickade med 3.75.

Jag stickade 3 varv med rätstickning innan jag gjorde 2 varv svart för att sedan gå över på grått.

I tried knitting patterns …
It went pretty well, it was tricky with the turnaround in the magic loop so I have to practise a lot to knitt pattern. First I have to borrow a book about Binge knitting at the library. The two outer pattern rows are Binge pattern while the two in the middle is something that I just scribbled together.

The yarn is Novita 7 Veljestä (gray + red), Viking of Norway SportsRagg (black) and I knitted with US 5.

I knitted 3 rows of garter stitch before I made two turns black stockinette and then I changed to gray.

Annonser

5 thoughts on “Testat mönsterstickning…

  1. Snyggt, har just börjat ett par med fel garn och fel stickor till mönstret men anpassar … jag som knappt kan sticka! (skrattar)

    Gilla