Blöjbyxa – soaker

Jag har en del garn som ska virkas till välgörenhet och då testar jag lite olika mönster, bl a den här blöjbyxan. Nu blev den gigantisk och passar säkert Totte som är 6½ år gammal (min äldsta son), men det spelar ingen roll för det finns säkert något litet ryskt barn så får en varm och go rumpa i vinter av den här.
Mönster finns på Ravelry

* * * * * * *

I have some yarn to crochet for charity and then I try some different designs, including this soaker. It ended up gigantic and fits securely Totte who is 6 ½ years old (my oldest son), but it does not matter because there is certainly a little Russian kid who will have a warm and cozy bum in the winter, thanks to this.
Pattern on Ravelry

4 thoughts on “Blöjbyxa – soaker

  1. Du har så fina mönster / stickningar. Är ute efter stickade ting till baby och det skall vara till en dum i bollen icke blondin som bara kan sticka enkelt, som inte kan läsa svåra mönster med massa olika förkortningar (dessutom stickar jag maskor på ett ”eget” sätt … ja, undrar helt enkelt om du har ett mönster på svenska på dessa byxor att dela med dig av? T.ex?
    😉

    Gilla

  2. 4U2: Jag sitter just med en översättning till en blöjbyxa på uppdrag av Ottobre. Gör som så att du mailar mig på info[at]svartlok[punkt]se så mailar jag när jag är färdig. 🙂

    Gilla

Kommentera

