Filtarna växer sakta fram…

[Click pic to enlarge]
Här är babyfilt 1 på gång, jag har börjat om säkert 5 gånger och var nästan helt klar en gång…
Jag blev inte nöjd…
Men nu växer den på och jag är faktiskt nöjd. Den stickas i Schoeller+ Stahl Hit Colori Clown, som jag har köpt på tradera.
Den stickas i dubbel mosstickning (2am,2rmx2varv) och sedan ska det virkas på en kant runtom.

——————————————-

[Click pic to enlarge]

Det här är babyfilt 2.

Den virkas i Tilda Multicolor, tror det är en utgången färg. Jag virkar i snäckmönster och det tar sin tid….

——————————————-

[Click pic to enlarge]

Min sjal…. jag tror jag har börjat om 4 gånger nu, men nu verkar det som att det blir en sjal av det 🙂

Garnet är M&K Dolly och är jättemysigt att sticka i.

6 thoughts on “Filtarna växer sakta fram…

  1. Helena: Just den här är extrem enkel och krävde väl en 3-4 timmars jobb bara att göra personlig. Sedan läggs det -många- timmar på inlägg, fota, fixa foton, greja med småsaker som man kommer på osv…

    Gilla

Kommentera

