Lite smått och gott


Jag har gjort saft och tänkte ge en flaska till min kompis. Jag hade en fin glasflaska och så hittade jag ett nystan med bastliknande plastsnöre som jag virkade ett flaskfodral av. Nystanet räckte inte så långt men det gör inget, det blev fint!

Jag har pysslat med annat i ett par dagar, mest för att inspirationen saknas och så har jag scannat tidningar som jag har köpt. Jag scannar de mönster jag vill ha och så säljer jag tidningarna igen 🙂

Jag väntar på 10 nystan med Soft Cotton som jag ska virka en del saker av, får se när de kommer… jag väntar otåligt…

För några veckor sedan fick jag inspiration att virka ett armband och det hade jag på WWKP-dagen och sedan blev det bara liggande…

Nu har jag virkat 3 små blommor och satt på, funderar på att sätta en paljett eller pärla i mitten på blomman, får se hur jag gör….

Nu måste jag hitta på nåt nytt att göra, kanske ska ta och fortsätta på hexagon-filten kanske….

9 thoughts on “Lite smått och gott

  1. Jadå Camilla, det kan man 🙂

    Pixie: Jättelätt! Gör en vanlig platt cirkel, ställ flaskan på då och då och när cirkeln är lika stor som botten på flaskan så slutar man öka och virkar bara fasta maskor.
    Hålen är 1 stolpe + 1 luftmaska i varannan maska. Att ha en rak flaska underlättar 😉

    Gilla

Kommentera

